פיקוח ובקרה לחברות ייצור מזון

עסקים בתחום המזון מחוייבים בפיקוח ובקרה מטעם משרד הבריאות. אולמות אירועים, אטליזים מעדניות מרכולים, הם רק חלק קטן ממגוון העסקים המספקים מזון ונדרשים בפיקוח.

משרד הבריאות והרשויות המקומיות פועלות למען הציבור ודואגות שהמזון יהיה ראוי ובטוח לצריכה ובכך מונעים תחלואה הנובעת ממזון לא בטוח.

בעסקים רבים בתחום המזון קיים מנגנון פיקוח ובקרה פנימי אשר מטרתו למנוע הליכים בירוקרטיים מול משרד הבריאות והרשויות המקומיות. במקרים חריגים, בדיקות פנימיות יכולות אף למנוע צו סגירה לעסק.

טכנולוג מזון הוא דמות המקצוע והכתובת עבור פיקוח ובקרה פנימיים לחברה המתעסקת בייצור או שיווק מזון. תפקידו לבצע בדיקות מדגמיות ותקופתיות למוצרי המזון, לוודא שהמזון מאוחסן בתנאים מתאימים, לשמור על חלל היגייני והיגיינת עובדים, לוודא כי קיימת הפרדה של מוצרי מזון שונים, לבקר טמפרטורת מקררים ועוד.

פיקוח ובקרה פנימי

פיקוח ובקרה פנימי לחברות ייצור מזון

תדירות הביקורת נקבעת לפי דרישת הלקוח או לפי המלצת טכנולוג המזון האחראי או במקרים מסוימים על פי דרישת משרד הבריאות. תוצאות הדיגום לבדיקה מיקרוביולוגית או כימית נשלחות ללקוח בשקיפות מלאה.

עסקי מזון כדוגמת: מטבחים מוסדיים, קייטרינג, בתי אבות ,בתי חולים, אולמות אירועים או מערכות מזון גדולות נמצאות ברמות סיכון גבוהות יותר, ותהליכי פיקוח ובקרה פנימיים קריטים ביותר ונדרשים בתדירות גבוהה יותר.

חלק מהבדיקות אשר מבוצעות במסגרת תהליכי פיקוח ובקרה פנימיים:

  • פיתוח שיטות להקטנת פחתים והעלאת תפוקות ביצוע של קווי ייצור.
  • טיפול מול גורמי ממשל- פיקוח עירוני, ופיקוח משרד הבריאות, משרד בריאות הסביבה, איכות הסביבה וכן תאגידי מים בקרה של בעיות שפכים.
  • דיגום בעסק / מפעל / שטח / מטבחים הנלקחים בתנאים נאותים מיד למעבדה מוסמכת בהתאם לתקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל 1983).
  • תכנון וביצוע ביקורות בלתי תלויות בשטח.
  • ייעוץ בהקמת מפעל מזון בארץ ובחו"ל.
  • ייעוץ בתחומי ייצור –משחטות, מחלבות, מפעלי גלידה.
  • ניתוח וייעוץ לקווי ייצור למפעלי מזון אורגניים.
  • מו”פ – בשירות פרטי ע”י טכנולוג עצמי ופיתוח מוצרי מזון חדשים.

צרו קשר להזמנת שירות טכנולוג מזון

למה להיעזר בשירותי ביופוד?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - תכנון מפעל "מאפיית לחם מן הארץ"
מאפיית לחם מן הארץ התחילה את דרכה כמוסד קטן לאפיה באזור אשקלון, הגיע אלי לאחר שביקש להגדיל את פעילותו ולעבור למפעל בשטח גדול יותר על מנת להגדיל את תפוקת הייצור. לאחר מחקר פעילות הלקוח ותהליכי הייצור, הוגשה תכנית המפעל הכוללת תכנון קווי האפיה, הפרדות כשרות ומחלקות, ולבסוף ליוויתי את הלקוח בשלבי הביצוע, עד שכיום המאפיה עובדת, פעילה ומוצלחת ויעדי המפעל הושגו.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר"
המפעל המשפחתי הממוקם קרית אתא פעיל מזה 20 שנה, הגיע אלי בכדי להגדיל את תפוקת הייצור ולשפר את אבטחת המוצר בהיבטים של תקן והנחיות משרד הבריאות. הענקתי ללקוח שירותי פיקוח וליווי צמודים, במהלכם נבדקו חומרי הגלם השונים במעבדה, שופרו תנאי הגיינת המזון וקווי הייצור, והופקו האישורים המתאימים להמשך פעילות תקינה ובריאה של המפעל.
ייעוץ בטיחות מזון עבור עיריית זכרון יעקב
אחראית מחלקת התרבות של עיריית זכרון, פנתה אל BioFood לקראת אירועי יום העצמאות. במהלך הפעילות עבור העירייה הוגשו על ידי בקשות לרישיונות עבור האירוע מטעם משרד הבריאות עבור דוכני המזון אשר הופעלו בו, ובזמן האירוע עצמו ליוויתי את פעילות הדוכנים וביקרתי את פעילותם.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו