עסקים טעוני רישוי

התקנות השונות לצורך רישוי עסקים בענף המזון מעוגנים באמצעות שני חוקים מרכזיים, האחד, החוק לרישוי עסקים המונהג במדינת ישראל מאז שנת 1968, והשני תקנות רישוי עסקים –תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל המונהג בישראל מאז שנת 1983.

שני חוקים אלו מהווים את הבסיס הראשוני לצרכי תכנון והקמה של עסקים בענף המזון וזאת לצרכי עמידתם בכל התקנות המופיעים בחוקים השונים לצורך קבלת רישיון עסק בענף המזון.

תקנות הרישוי השונות מתייחסות לכל סוגי העסקים בענף המזון ברמה הכוללת וזאת לצד תקנות נקודתיות המיועדות לעסקים בענף המזון בהתאם לסוג ואופי המזון העתיד להימכר במקום.

פעילותה של חברת ביופוד מושתתת על שנים רבות של ניסיון בקבלת אישורים ורישיונות עסקיים. ביופוד מתמחה בתחום המזון ומעסיקה צוות של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום, כך שכל בית עסק בתחום המזון יוכל להיעזר בצוות של ביופוד לייעוץ, הדרכה סיוע והכוונה בכל צעד אותו הוא ירצה לבצע. אנחנו אתכם בכל רעיון חדש בתחום המזון אותו תרצו ליישם ובכל ביקורת ובדיקה אותה תרצו לקיים בעסק.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, התקשרו עכשיו: 052-5257750

תקנות רישוי עסקים בענף המזון

כפי שבוודאי הבנתם ישנן הרבה תקנות רישוי בתחום העסקים בענף המזון. לצורך העניין, מטבחים במסעדות חייבים להיות בגודל מינימאלי של 12 מ"ר ולצידם חייב להיות ממוקם מחסן לצרכי אחסון מזון יבש ו/או אחסון בקירור בגודל מינימאלי של 8 מ"ר.

תנאי סף זה מיועד למסעדות ששטחן אינו פוחת מ-55 מ"ר, כאשר מספר הסועדים המקסימאלי בשטח המסעדה איננו עולה על 30 סועדים.במסעדות המיועדות ל-30 סועדים ואילך קיימת תקנה בחוק להוספת 0.4 מ"ר לחלל המטבח ושטח המחסן עבור כל מקום ישיבה נוסף.

בדוכני אוכל שונים קיימת תקנה המחייבת מטבח בגודל מינימאלי של 10 מ"ר ולצידו מחסן בגודל של 6 מ"ר. יחד עם זאת, דוכני מזון בהם קיים הכרח לטיגון המזון במקום, גודל המטבח חייב להיות זהה לגודל המטבח הפועל במסעדה ששטחה הינו עד 55 מ"ר, כלומר, מטבח בגודל מינימאלי של 12 מ"ר ומחסן בגודל מינימאלי של 8 מ"ר.

בחנויות דגים העוסקות בממכר דגים קפואים או טריים, קיימת תקנה בחוק המחייבת חיפוי קירות בית העסק עד לגובה של מטר ושמונים מהרצפה וזאת בנוסף לתקנות שונות המתייחסות להיקף מערכות הקירור ודרישות הסף לאחסון התכולה המשווקת.

כפי שאתם כבר מבינים לאור הדברים המוצגים לעיל, תקנות רישוי עסקים בענף המזון נקבעו בהתאם לסוג בית העסק, גודלו והיקף הסועדים בו.

כפועל יוצא מכך ולאור הדברים שנאמרו לעיל, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מאנשי העסקים שביניכם המצויים בהליכי תכנון והקמה של בית עסק בענף המזון, לשכור את שירותיה של אחת מהחברות העוסקות ומתמחות במתן שירותי ייעוץ, סיוע והכוונה למטרות ליווי הליכי רישוי עסקים בענף המזון.

רשימת עסקים טעוני רישוי

רישיון עסק לשייק פרי

שייק פרי קיוסק אשר נותן שירותי הכנת מיצים טריים ומכירתם במקום עם בלי ישיבה במקום עסק פרונטלי אשר רוב פעילותו חשופה ונראה לעין על כן יש צורך בתכנון ועיצוב פרפקט. לעסק זה חובה רישיון עסק מהרשות המקומית.

רישיון עסק למסעדה

רישיון עסק למסעדה זה ביופוד. פותחים מסעדה? נדרשים להליכי הנפקת רישיון? אצלנו בחברת ביופוד תהנו משירותי ייעוץ נרחבים, סיוע צמוד והכוונה לאורך של שלבי הרישוי הנדרשים.


רישיון עסק לבית קפה

בלי עז לא היה לנו קפה? רק במאה 16 נוצר תהליך הקלייה והחליטה שאנחנו מכירים היום. תפריט: סלטים, כריכים, פסטות, תבשילים מהצומח, מרקים, מאפיים.

רישיון עסק לקיוסק

חנות קטנה ומטריפה, פיצוציה, דרושה רישיון עסק הכולל הגשת בקשה על גבי תוכנית וחתומה על יד אדריכל מוסמך. תכנון מדוף ותאורה מיקום מקרר וקופה לא עניין פשוט זואי תורה שלמה המתרכזת בחוייית הקנייה והשירות, ניראות השלט ואזור ישיבה, קשר עין עם הלקוח.

רישיון עסק לפיצריה

כמה גרם זה בצק של פיצה משפחתית? כמה גרם מוצרלה לפיצה אישית או למשפחתית? בכמה מעלות צלזיוס אופים את הפיצה?


רישיון עסק לחנות בורקס

במזנון בורקס מותר לאפות בורקס קפואים ולמכור בורקס לשם צריכה במקום או מחוץ למקום.

רישיון עסק לפאב / דיסקוטק

זקוקים לרישוי עסקים מסוג פאב/דיסקוטק? אנחנו כאן עבורכם! חולמים על בר אלכוהול משלכם? רוצים לפתוח דיסקוטק או פאב? אצלנו בחברת ביופוד תוכלו למצוא את כל פתרונות השירות בדרך לרישוי העסק.




רישיון עסק למחסני מזון

במחסן קירור בעל מדחום אינדיקטורי מרכזי המחובר לכל החדרים, יהיה בכל חדר שבו רק מד חום רושם.

רישיון עסק לסושיה

תהליך פתיחת סושיה אינו דבר פשוט ויש לקחת בחשבון הוצאות כלכליות משתנות והתנהלות עם כוח אדם מקצועי מקומי וזר. הכנת תפריט וקונספט, עיצוב וגרפיקה, חיפוש כוח אדם מתאים, מציאת מקום אסטרטגי בעל נוכחות בסביבה וכן גם לדאוג ליועץ מזון ורישוי אשר מתכנן ומגיש את התוכניות למשרד הבריאות עד לקבלת רישיון עסק.

רישיון עסק לפלאפל

חנות פלאפל לפי צו רישוי עסקים אינה מוגדרת כמסעדה למרות המנות החמות המיוצרות במקום. עם זאת, יש חובה למחסן של 6 מ"ר מינימום. עסק קטן יחסית אך כזה שיכול להפיק רווחיות גדולה. כמובן כי על מנת לקבל עסק המייצר כסף יש להשקיע תחילה ״במנוע״, אשר בלעדיו העסק לא יסע.. זקוקים לשירותים בעסק כזה? אנחנו כאן עבורכם!

רישיון עסק לחנות דגים

איטליז דגים מקום שאר מקבל דגים טריים ומאחסן אותם, מנקה וחותך לפי דרישות הלקוח, מניילן ומוכר. חשוב מאוד לבחור ציוד נכון ומתאים העומד בדרישות החוק, ציוד אמין יועץ מזון יעזור בהתלבטות וכן כל תהליך התיכנון עד לקבלת רישיון נמצא כאן תחת קורת גג אחת. האם מותר להקפיא דגים טריים? חל חובה לשירותים באיטליז ?

רישיון עסק לגן אירועים

הקמת גן אירועים הוא הליך הדורש תכנון פרטני, החל מהשלב של תכנון המטבח, שהוא בעצם לב העסק, תוך חשיבה על כל הפרטים (בטיחות העובדים, נוחות העבודה, אחסון המזון וכו'), דרך הכנת המסעדה לקבלת רישיון עסק, רישיון יצרן ועמידה מול כל גורמי הבירוקרטיה ועד בניית התפריט, יצירת קשר עם הספקים וגיוס כוח האדם.

רישיון עסק לאולם אירועים

אולם אירועים עסק מורכב מעוד המחייב תיכנון מוקדם על מנת לעמוד לתקנים של משרד הבריאות והרשות המקומית.

רישיון עסק לקונדיטוריה

ליווי הליכי רישוי – שירותי ייעוץ מקצועיים הניתנים לאורך כל שלבי הרישוי הנדרשים לצורך הנפקת רישיון עסק לקונדיטוריה. אנחנו אתכם החל משלב הגשת הבקשות לרישוי והכנת המפרטים הנדרשים, דרך תפעול שוטף של הליך הרישוי ועמידה אל מול גורמי הרישוי הרלוונטיים ועד להנפקת הרישיון הנדרש לעסק.

רישיון עסק למפעל בשר

ביופוד- המומחים לרישוי עסקים בענף המזון. אנחנו בחברת ביופוד עוסקים וממתחים במתן פתרונות לכל סוגי העסקים טעוני הרישוי מאז שנת 2008. לאורך השנים, ביססנו את מעמדנו המקצועי כחברה המובילה במתן פתרונות שירות מתקדמים לעסקים בענף המזון, לרבות מפעלי בשר ואיטליזים.

רישיון עסק לגלידריה

חלום מתוק של כל אחד, קל לתפעול ומלאה טעמים. עסק מזון קטן וקומפקטי מעוצב בקונספט יחודי וממותג כרשת. יועץ מזון ואדריכלית מתכננים את החלל-פרונט ובק. ציוד ומתכונים ציוד מנוסה יעזור לך לבחור את המכשור הנכון, לצד שירות ואחריות מהספק.

רישיון עסק למעדניה

מרכול מוצרי מזון ארוזים מראש או הנארזים במקום לפי משקל או נפח כגון סלטים, חמוצים, גבינות ונקניקים. מקום כזה אמור לתת אווירה וקונספט על מנת להגיע ללקוחות הנכונים ולבסוף להישאר עם ממוצע לקוח גבוה. קונספטים קיימים: מעדניית בוטיק, מעדניית בוטיק כשרה, מעדניה רוסית, מעדניה צרפתית, מעדניית גבינות, מעדניית נקניקים ופסטרמות ועוד.

רישיון עסק למאפייה

מאפיות רבות עברו תחת ידנו על מנת לאשרם במשרד הבריאות מהדרום עד הצפון. בשביל להפעיל מאפייה יש לקבל רישיון יצרן ממשרד הבריאות הנפתי, יש לתכנן לפי תקנות משרד הבריאות והכללים הידועים בנושאים השונים: מים, שפכים, מיזוג, תברואה, טכנולוגיה, ועוד. יש להכיר את הנפשות הפועלות במשרדי הממשלה השונים ובתוך הרשות המקומית בכדי לקדם את הבקשה לאישור.

רישיון עסק לאטליז

רישיון עסק לאטליז אטליזים נמנים ברשימת העסקים המחויבים בהנפקת רישיון לצורך הקמתם והפעלתם ברמה השוטפת וזאת בהתאם לחוק לרישיון עסקים המונהג במדינת ישראל.

רישיון עסק לסופרמרקט

רישיון עסק לסופרמרקט / מרכול המומחים של ביופוד כאן בשבילכם וממתינים ללוות, להדריך ולכוון אתכם כשותפים מלאים לאורך כל הדרך עד להגשמת החלום – קבלת הרישיון לסופרמרקט / מרכול.

צרו קשר להזמנת שירות רישיון עסק
לעסקים טעוני רישוי

למה לפנות אל BioFood?

"ביופוד" עוסקת בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מעשור. במהלך השנים ליוותה ביופוד מאות עסקי מזון בדרכם המיוחלת לקבלת רישיונות הדרושים לעסק והטמעת תהליכי עבודה נכונים. נשמח להעניק גם לכם מגוון שירותים: הכנה לקראת רישוי עסקים, ליווי העסק במהלך פעילותו בכדי להבטיח את תקינות מערכות המזון וייצורו. אנחנו אתכם במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, עסק משגשג ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. אם ברשותכם שאלות נוספות אז יש לכם את הכתובת – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשירותכם, עמרי גור, חברת ביופוד

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מזנון בית הספר "לילינטל" ברמלה.
ליווי אישי וייעוץ הכולל הטמעת תהליכי ביקורת והתנהלות תקנית משלב הקמת המזנון ועד לפתיחתו בפועל, לאחר הפקת כל המסמכים והרשיונות הנדרשים לטובת הנושא. במהלך הפקת הרשיון ייצגתי את בעלי המזנון בפני הרשויות והפקתי כל המסמכים הנדרשים בכדי לקבל את אישור הפעלתו.
סיפור לקוח - מאפית "לחם גל", חיפה.
הלקוח פנה אלי לצורך ליווי וייעוץ לקבלת רשיון יצרן. עבור הלקוח בוצע תכנון והתקיימו מספר פגישות במהלך הוטמעו כל הנהלים הנדרשים. הלקוח קיבל את הרשיון המבוקש, ואף הופק עבורו רישיון לבית הקפה אותו החליט להפעיל במרוצת הדרך. מאפיה משפחתית מאוד מומלצת.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו