מדוע צריך בכלל רישיון יצרן?

מי שפועל בתחום של ייצור מזון חייב להחזיק בנוסף לרישיון העסק גם רישיון יצרן, מדוע?

הסיבה לכך היא פשוטה:

הרישיון מבטיח כי היצרן עומד בכל התקנות החשובות והמרכזיות הנוגעות לרמת התברואה במפעל ובנוגע לבטיחות ולגהות.


הדבר נועד להבטיח רמה גבוהה של ייצור, אך כאן הנושא לא מסתיים.

הסיבה לכך שעמידה בתקנים הקפדנים עבור קבלת רישיון יצרן היא כה חשובה וחיונית

היא שהדבר נועד לשמור על הבריאות של ציבור הלקוחות אשר רוכש את המוצרים ועושה בהם שימוש.

באמצעות הקפדה על כמה חוקים ותקנות בסיסיות, הציבור בתור יודע כי הוא צורך מוצר אשר יכול רק להועיל לו, ולא חלילה, לגרום לנזקים בריאותיים או אחרים.




רישיון יצרן

למעשה, כל סוגי העסקים השונים הקשורים לייצור של מזון חייבים ברישיון יצרן, וכולם כאחד יכולים לקבל סיוע משמעותי מידיו של תברואן מקצועי.

מדובר בכל מי שמייצר מזון, משווק אותו, אורז אותו או מאחסן אותו, וכמו כן בכל מי שמייצר את חומרי הגלם עבור תעשיית המזון.


כיצד לקבל את הרישיון המיוחל?

על מנת לקבל את הרישיון המיוחל ולהתחיל לעבוד ולצבור רווחים, על המקום להגיש את כל התוכניות והמפרטים שלו למשרד הבריאות.

כאמור, כאן נכנס לתמונה תברואן מקצועי, אשר עוזר להכין את בית העסק לקראת הצעד החשוב הזה, תוך בדיקה של כל התוכניות באופן מפורט, וביצוע של שינויים אשר נדרשים על מנת לקבל את הרישיון.

תברואן מקצועי יוכל לסייע לכם גם בקבלה של רישיון העסק, אך זהו עניין נפרד.


מה מגישים?

מדוע בכלל צריך רישיון יצרן??

על מנת לקבל את הרישיון עליכם להציג בפני משרד הבריאות את כל התוכניות לגבי ההיבטים השונים של העבודה במקום, כולל כל המחלקות השונות, הציוד שיש בהן, המכונות שבהן ייעשה שימוש, וכולי.

רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, טיפול והגשת תוכניות
רישיון יצרן מטעם משרד הבריאות, טיפול והגשת תוכניות

יש להסביר באופן מפורט מהו המוצר אותו המפעל מתכוון לייצר, מהם חומרי הגלם הנדרשים והספקים שלהם, היכן יארזו ויאחסנו את מוצרי המזון, מיהו הצוות אשר יהיה אמון על שמירה על הניקיון וההיגיינה, מהו מספר העובדים המתוכנן למפעל, ועוד.

משרד הבריאות בפייסבוק בכל הנוגע לרישיון יצרן

052-5257750

זקוקים לרישיון יצרן – צרו קשר

טכנולוג / מהנדס מזון
טכנולוג מזון - מה שרצית לדעת
עבודתו של טכנולוג מזון

מדען מזון; מהנדס ביוטכנולוגיה, מהנדס מזון, טכנולוג מזון. בשורות הבאות נסביר על המקצועות השונים העוסקים בייעוץ, בקרה, ניטור, מחקר ופיתוח בענף המזון, ונתמקד בתפקידיו השונים

קרא עוד »
רישום פטנטים למזון ביופוד
טכנולוג מזון - מה שרצית לדעת
רישום פטנטים למזון

רישום פטנטים למזון רישום פטנטים למזון ותפקידים נוספים של טכנולוג של מזון השוק הישראלי של עסקי המזון ידוע כשוק תחרותי ביותר. הצרכנים בארץ הם משכילים,

קרא עוד »

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוחות

סיפור לקוח - "מכללת כנרת", צמח.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות של הקמת מזנון בשרי, לאחר ובמקום פעל מזנון חלבי בכלל. בפניה אלי, התבקש ייעוץ מקצועי בבחינת האפשרות, וללוות את ביצוע הפרויקטו בסופו של דבר על להקמתו של המזנון.
סיפור לקוח - מערך הגנים "מגוונים" ברמת השרון.
לקוח זה מקבל שירות שוטף קבוע במשך כשנתיים, הכולל דיגום מזון בכל רשת הגנים ושליחתו למעבדה, פענוח התוצאות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים הנדרשים כתוצאה. שירות זה מאפשר לרשת גני הילדים לפקח על איכות המזון, ולוודא הגעה של מזון איכותי ובריאותי לפיות הילדים.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר", א.ת. קרית אתא.
מפעל משפחתי בן כ 20 המייצר מעדני בשר ומגוון סוגים של נקניקים. הלקוח פנה בכדי שאייצר עבורו את מפרטי המוצרים מחדש, שיפור מתכוני המוצרים ועמידה בתקנים הנדרשים לטובת משרד הבריאות. עבור הלקוח הוקמה תכנית דיגום שנתי, ומתנהלת בקרה ופיקוח באופן שוטף עד היום.
סיפור לקוח - מלון "עונות", נתניה.
הלקוח פנה אלי לאחר שנדרש לייעוץ בנושא התנהלות סילוק השפכים. ביצעתי סיור במקום, הופקו לקחים ונמצאו צרכים לשיפור התשתית, לרבות בחינת קווי השפכים הסניטאריים. בפועל הופקו הדוחות הנדרשים, בוצעו בליווי שלי השינויים הנדרשים עד להתנהלות תקינה ונכונה של מערך השפכים במלון.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו