יועץ קולינרי

הקמת עסק אינה משימה פשוטה, ולאחר שהשקענו כל-כך הרבה זמן, כספים, וכוונה בהקמת העסק יש צורך שהעסק יתייצב ויעמוד על רגליו, ויהפוך לעסק משגשג, בעל אהדה ובידול בשירותיו בין שאר העסקים המתחרים.

אחד מאנשי המפתח שיכולים לסייע לכם לדעת ולהבין עם לעסק יש פוטנציאל להצליח או לתת לכם את הייעוץ וההכוונה בדרך להצלחה הוא, יועץ קולינרי.

מיהו יועץ קולינרי ומה תפקידו?

יועץ קולינרי מלווה בכל הליכי הקמת העסק ובאמצעות הניסיון והידע הרב שיש ברשותו.

יועץ קולינרי הינו מקצוען מתחום המזון, הוא מעמיד לשירות המסעדה המתהווה את ניסיונו הרב, כשרונו בהפקת מזון זכור ואיכותי, חושיו החדים לגבי הטרנדים האופנתיים, קשריו עם ספקים, יכולתו להבין את התפריט הדרוש בהתאם לקהל המיועד ועוד.

היועץ הקולינרי יספק לכם את הכלים הנכונים שיעזרו בקבלות החלטות שונות ומשמעותיות בתכנון בית העסק.

יועץ קולינרי נושא באחריות רבה שבגיבוש קונספט אטרקטיבי למסעדה, כזה שמייחד אותה ממסעדות מתחרות, הקונספט נבחר בהתאם לתקציב, בהתאם למסעדות באזור ואיפיון קהל היעד ורצונותיו ובהתאם לקשר הפיזי אורבני בו מצויה המסעדה.

ביצירת הקונספט ישנה חשיבות רבה בעיצוב וניסוח תפריט מנות מתאים, יש צורך להכשיר את צוות המטבח בהרכבת המנות, בהכשרת המלצרים לתת חווית הגשה תומכת למנות, בבחירת ספקים איכותים ואמינים.

יועץ קולינרי הוא תפקיד שלא כול בשלן חובב יכול לשמש בו, יש צורך בשילוב של יזם – שף-מעצב באיש אחד, תמהיל אשר מאפשר לנוע מהפן החושי של המזון ההכרחי לשיווקו המוצלח ועד לפן הכלכלי קונקרטי המציב ומגדיר את גבולות התקציב.

ייעוץ קולינרי להצלחת העסק בסביבה תחרותית

הקמת עסק בתחום המסעדנות היא סיכון גדול במיוחד. ידוע לכולם הנתון שבתחום המסעדנות שיעור העסקים ששורדים נמוך מאוד ומרבית המסעדות לא שורדות את השנתיים הראשונות.

מדוע מסעדות מתקשות לשרוד?

  • זהו עסק שדורש מימון גבוה ומתמיד
  • פיקוח על העובדים והכשרתם
  • התמודדות מול ספקים, ויצירת מנות מזון איכותיות תוך שמירה על סניטריה גבוהה
  • שירות אדיב ותימחור שבו שולי רווח תחרותיים
  • ולצד כול המבחנים הללו יש להתחרות בבתי האוכל, המזנונים והמסעדות השונות על תשומת ליבו של הסועד הפוטנציאלי.

מסעדה יכולה לעמוד בכל הקריטריונים בהצלחה, אך מספיק להיכשל במשימה אחת, והיא החשובה מכל – משיכת תשומת הלב של האיש הרעב, והדרך לקריסה היא מהירה מאוד.

לכן, יש צורך ביצירת תפריט איכותי ומנומק, כזה שמתאים בדיוק לקהל היעד על מנת שיכה גלים ויפרסם ברבים את שמה הטוב של המסעדה. לשם כך יש כיום יועצים קולינריים אליהם מומלץ לפנות.


ייעוץ קולינרי למסעדות – הדרך להצלחה

 

מהם תפקידיו של יועץ קולינרי ותחומי אחריותו?

יועץ קולינארי יוודא בשלב הראשון שאכן מדובר בקונספט למסעדה או למפעל בתחום המזון שיש לו פוטנציאל להצלחה וייתן לכם נקודות לשימור ולשיפור.

בשלבים שלאחר מכן, במידה ומדובר במסעדה, יועץ קולינרי יסייע לכם בבניית התפריט בהתאם לקונספט של העסק או יעזור לכם להתמקד בסוג מוצרי המזון אותם אתם רוצים לשווק או לייצר במידה ומדובר במפעל או בעסק אחר בתחום המזון.

הוא גם האיש שיטעם את המנות או מוצרי המזון בפועל וייתן לכם נקודות לשימור ולשיפור.

 

במילים פשוטות…

יועץ קולינרי הוא איש המקצוע שייתן לכם את הכלים כיצד להפוך את הרעיון שלכם לעסק בפועל, עסק רווחי עם התנהלות נכונה שיהיה לו את הפוטנציאל להצלחה גדולה יותר מכך להצליח בענף המזון.

ישנה דרישה כאשר אנחנו מגיעים למסעדה לקבל תמורה מלאה לזמננו וכספנו. תמורה זו מתבטאת בעמידה בציפיות גבוהות של תשתית נעימה ואסתטית הבאה לצד רמת הגשה דומה.

איננו יודעים מה קורה במטבח אך אנו מצפים שגם שם תהיה רמה גבוהה מאוד של סניטריה, ניקיון והיגיינה.

ציפייה זו נכונה כשאנו בוחרים באוכל מהיר במזללה קטנה ועל אחת כמה וכמה כשאנחנו אוכלים במסעדת גורמה.

יועץ קולינרי הוא מי שאחראי לתת לנו חווית סעודה איכותית כזו, בדיוק כמו הטבח, המלצר ובעל המקום.

תחום אחריותו הוא ייעוץ אשר יתאים בין המזון לקהל היעד הרצוי, התווית מודל עסקי תקף וקונספט מפתה. כזה אשר יפנק לנו הסועדים וייצר שולי רווח לבעל המסעדה.

 

יועץ קולינרי למסעדה
יועץ קולינרי למסעדה

יועץ קולינרי בעל הכשרה מתאימה


יועץ קולינרי הוא בעל השכלה רחבה ומעמיקה בהקמת מסעדות, עסקי קייטרינג והכנת מזון, לעיתים זה הוא שף מומחה, לעיתים תברואן.

יועץ קולינרי מלווה את המסעדה בשלביה הראשונים וכפי שמלמדים תינוק ללכת מלמדה לפעול תוך שמירה על איכות, נהלי עבודה נאותים, חווית הגשה עניינית וקשובה, הרכבת תפריט מדוייק ומתומחר הגיונית ועוד.


יועץ קולינרי מביופוד – הבחירה הנכונה

ישנם מספר רב של אנשים המעניקים שירותי ייעוץ קולינרי, משפים ששמם מהדהד לקהל הישראלי במוניטין הידוע שלהם, ועד מקצוענים של המטבח אשר מעניקים לעסק ייעוץ יקר מאוד ומאפשרים לו יצירת זהות מובחנת בטעם, במראה ובהפקת המזון אשר יסייעו למסעדה בקליעה ליצירת טעם טוב בקרב קהל הלקוחות וליצירת רצון בקרב הסועדים לחזור ולפקוד את המסעדה שוב ושוב.
 
בשביל שאותו יועץ קולינרי שבחרתם אכן ימלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר וייתן לכם כלים בכל הפרמטרים שצוינו. חשוב לבחור באיש מקצוע מנוסה ומיומן בעל היכרות מעמיקה עם תחום המזון והסמכות בפועל בתחום זה.
 
בביופוד יודעים את החשיבות של יועץ קולינרי להצלחה של מסעדה, מפעל או עסק אחר בתחום המזון. מהסיבה הזאת, היועצים הקולינריים של החברה הם אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ניסיון רב, שפים מהשורה הראשונה, תברואנים מוסמכים וטכנולוגים בתחום המזון.
 
יועץ קולינרי שברזומה שלו מספר רב של הכשרות ועבודה בפועל בתחומי המזון והייעוץ.

מחפשים יועץ קולינרי או זקוקים למידע נוסף? צרו קשר

טכנולוג / מהנדס מזון
טכנולוג מזון - מה שרצית לדעת
עבודתו של טכנולוג מזון

מדען מזון; מהנדס ביוטכנולוגיה, מהנדס מזון, טכנולוג מזון. בשורות הבאות נסביר על המקצועות השונים העוסקים בייעוץ, בקרה, ניטור, מחקר ופיתוח בענף המזון, ונתמקד בתפקידיו השונים

קרא עוד »
רישום פטנטים למזון ביופוד
טכנולוג מזון - מה שרצית לדעת
רישום פטנטים למזון

רישום פטנטים למזון רישום פטנטים למזון ותפקידים נוספים של טכנולוג של מזון השוק הישראלי של עסקי המזון ידוע כשוק תחרותי ביותר. הצרכנים בארץ הם משכילים,

קרא עוד »
היגיינת עובדים
תברואה
היגיינת עובדים

מה הבעיה בהיגיינת עובדים נמוכה במפעלי מזון? (רוב הרעלות המזון נוצרות כתוצאה מהפצת מ"א ע"י בני האדם לכן יש לשים לב להיגיינה של העובד כי

קרא עוד »

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מכללת כנרת", צמח.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות של הקמת מזנון בשרי, לאחר ובמקום פעל מזנון חלבי בכלל. בפניה אלי, התבקש ייעוץ מקצועי בבחינת האפשרות, וללוות את ביצוע הפרויקטו בסופו של דבר על להקמתו של המזנון.
סיפור לקוח - מערך הגנים "מגוונים" ברמת השרון.
לקוח זה מקבל שירות שוטף קבוע במשך כשנתיים, הכולל דיגום מזון בכל רשת הגנים ושליחתו למעבדה, פענוח התוצאות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים הנדרשים כתוצאה. שירות זה מאפשר לרשת גני הילדים לפקח על איכות המזון, ולוודא הגעה של מזון איכותי ובריאותי לפיות הילדים.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר", א.ת. קרית אתא.
מפעל משפחתי בן כ 20 המייצר מעדני בשר ומגוון סוגים של נקניקים. הלקוח פנה בכדי שאייצר עבורו את מפרטי המוצרים מחדש, שיפור מתכוני המוצרים ועמידה בתקנים הנדרשים לטובת משרד הבריאות. עבור הלקוח הוקמה תכנית דיגום שנתי, ומתנהלת בקרה ופיקוח באופן שוטף עד היום.
סיפור לקוח - מלון "עונות", נתניה.
הלקוח פנה אלי לאחר שנדרש לייעוץ בנושא התנהלות סילוק השפכים. ביצעתי סיור במקום, הופקו לקחים ונמצאו צרכים לשיפור התשתית, לרבות בחינת קווי השפכים הסניטאריים. בפועל הופקו הדוחות הנדרשים, בוצעו בליווי שלי השינויים הנדרשים עד להתנהלות תקינה ונכונה של מערך השפכים במלון.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו