טיפול – בשפכים ב'

השפכים הם תוצר של שימוש במים

הרכב השפכים הביתיים
מיקרוביולוגיה – חיידקים, וירוסים, טפילים וכד', 8^10 מיליון חיידקים ב100 מ"ל שהם גם פטוגנים אשר נמצאים בגופנו במעיים ואסור שיגיעו למערכות אחרות בגוף.

טיפול – בשפכים ב'


כימיה – דטרגנטים (אבקות כביסה, מתכות, מלחים, חומרים אורגנים.


בוצה – החומר האורגני המוצק אשר נוצר בטיפול בתהליך הטיהור השפכים. הבוצה היא כשלעצמה חומר גלם לתעשיית הדישון לחקלאות (קומפוסטיזיה) או להטמנה.

99.9% מים ו 0.1% מוצקים


בוצה ראשונית – בעלת ערך נמוך.


בוצה שניונית – עשירה בחומר אורגני. הפלורה רבוייה בפטוגנים (מחוללי מחלות).


טיהור שפכים – מתבסס על שלושה עקרונות: כימיים, פיזיקליים וביולוגיים.

ראשית הפרדה פיזית – שיקוע חומרים כבדים, שאיבת השומן הצף וסינון גס.
שנייה הפרדה כימית – שיקוע ע"י הוספה חומרים כימיה הגורמים להתגבשות חלקיקים ושוקעים.
שלישית הפרדה ביולוגית – החיידקים מפרקים את החומר האורגני לחומר אנ-אורגניים.

טיפול בשפכים - ביופוד


הגורמים המשפיעים על תהליך הטיהור

חשוב לזכור שעיקרון הטיהור עובד על מיקרו אורגניזמים ויש לשמור על תנאים אידאליים:
בלי רעלים, ריכוז חמצן מומס, טמפ', PH, חומר אורגני, רמת ערבול.


צח"כ – צריכת חמצן כימית


צח"ב – צריכת חמצן ביוכימית: היא הכמות החמצן הדרושה לפרק ליטר שפכים בצורה ביולוגית (ע"י החיידקים). בתקן עומד על 20 מג"ל.


S.S – סה"כ מוצקים מרחפים, בתקן עומד על 30 מג"ל


D.O – חמצן מוס. במים קיים חמצן מומס בין  7-8 מג"ל ליטר כפונקציה של טמפרטורה. בביוב לא נמצא חמצן מומס כלל.


* תקנות המים – (מניעת זיהום מים) (בורות ספיגה ובורות רקב), התשנ"ב 1992.
* תקנות בריאות העם – (קביעת תקנים למי שפכים), התשנ"ב 1992.
* תקנות בריאות העם – (תקני איכות מי קולכין וכללים לטיהור שפכים), התש"ע 2010.
* כללי בריאות העם – (טיהור שפכין המיועדים להשקיה),  התשמ"א – 1981.
* חוק תאגידי מים וביוב, התשס"א – 2001.
*כללי תאגידי מים וביוב (שפכי מפעלים המזרימים למערכת הביוב), התשע"א – 2011.
* דוח ועדת הלפרין – עקרונות למתן היתרים להשקייה בקולחים, עדכון באוקטובר 2002.
* הצעת חוק הגנת הסביבה (שימוש חוזר במי קולחין – שימוש משוכל במשאבי הטבע), התשס"ט – 2009.

>>> תברואן

 

איך לטפל בשפכים- ביופוד

למידע נוסף על טיפול בשפכים צרו קשר

ביקורת של תברואן
יועץ מזון - מה שרצית לדעת
סוגי ביקורות של תברואן

במסגרת תפקידו של תברואן מוסמך:  ביקורת הדרכה ביקורת לחשיפת ליקויים   א. ביקורת שיגרתית ב. ביקורת מיוחדת ביקורת לבדיקת תהליכים (להתייעלות, לפרמיה). ביקורת מחקרית (סקר, מחקר).

קרא עוד »
רישיון משרד הבריאות
טכנולוג מזון - מה שרצית לדעת
רישיון יצרן משרד הבריאות

משרד הבריאות מפרסם הנחיות שונות בנוגע לדרישות התקן למפעלי ייצור בענף המזון, והן מוסדרות בעזרת מספר חוקים שונים. כאשר דרישות התקן שונות באופיין מדרישות תקן

קרא עוד »

למה לפנות אל BioFood?

אני עמרי גור, טכנולוג של מזון והבעלים של BioFood. עוסק בתחום רישוי עסקי המזון למעלה מ 10 שנים, במהלכם התמודדתי עם מאות עסקי מזון עבורם הענקתי את שירותי השונים. אשמח להעניק גם לכם את השירות, הכולל את כל שירותי ההכנה לקראת רישוי העסק, וכן ליווי בית העסק במהלך פעילותו בכדי לוודא תקינות מערכות המזון וייצורו, במטרה להבטיח תוצר מושלם ללקוח, ועמידה בתקנים של משרד הבריאות. יש לכם שאלות? אתם מוזמנים ליצור עמי קשר טלפוני, לייעוץ ללא התחייבות.

לשרותכם, עמרי גור

בין לקוחותינו

סיפורי לקוח

סיפור לקוח - "מכללת כנרת", צמח.
הלקוח ביקש לבחון את האפשרות של הקמת מזנון בשרי, לאחר ובמקום פעל מזנון חלבי בכלל. בפניה אלי, התבקש ייעוץ מקצועי בבחינת האפשרות, וללוות את ביצוע הפרויקטו בסופו של דבר על להקמתו של המזנון.
סיפור לקוח - מערך הגנים "מגוונים" ברמת השרון.
לקוח זה מקבל שירות שוטף קבוע במשך כשנתיים, הכולל דיגום מזון בכל רשת הגנים ושליחתו למעבדה, פענוח התוצאות, הסקת המסקנות והפקת הלקחים הנדרשים כתוצאה. שירות זה מאפשר לרשת גני הילדים לפקח על איכות המזון, ולוודא הגעה של מזון איכותי ובריאותי לפיות הילדים.
סיפור לקוח - מטבח עובדים במפעל "סנו", הוד השרון.
תכנון מלא והגשת התכניות עד לשלב קבלת הרשיון על ידי ליווי, בקרה ופיקוח של פעילות המטבח, על מנת להוביל את פעילותו לתקנית ובעמידה בתנאי משרד הבריאות לצורך קבלת הרשיון והיתר פעילותו.
סיפור לקוח - "מסעדת הדייגים" בנמל יפו.
במסגרת השירות שניתן ללקוח אשר הגיע אלי לאחר שנתקל בבעיה בהפקת הרישיון, נקבעו עבור הלקוח נהלי מטבח ברורים וסדורים, אשר כללו את כל תהליך הקירות החודשית הכוללים בקרה ופיקוח, לאחר אפיון והטמעת הנהלים הוגשה הבקשה לרישיון מחדש, והרישיון הופק בפועל.
סיפור לקוח - מפעל הבשר "יהודה מעדני בשר", א.ת. קרית אתא.
מפעל משפחתי בן כ 20 המייצר מעדני בשר ומגוון סוגים של נקניקים. הלקוח פנה בכדי שאייצר עבורו את מפרטי המוצרים מחדש, שיפור מתכוני המוצרים ועמידה בתקנים הנדרשים לטובת משרד הבריאות. עבור הלקוח הוקמה תכנית דיגום שנתי, ומתנהלת בקרה ופיקוח באופן שוטף עד היום.
סיפור לקוח - מלון "עונות", נתניה.
הלקוח פנה אלי לאחר שנדרש לייעוץ בנושא התנהלות סילוק השפכים. ביצעתי סיור במקום, הופקו לקחים ונמצאו צרכים לשיפור התשתית, לרבות בחינת קווי השפכים הסניטאריים. בפועל הופקו הדוחות הנדרשים, בוצעו בליווי שלי השינויים הנדרשים עד להתנהלות תקינה ונכונה של מערך השפכים במלון.
הקודם
הבא

ההסמכות שלנו